Отбелязваме 50 години от навлизането на българското кисело мляко на японския пазар
- Храни
- Текст:
През следващата, 2023 година се отбелязва половин век от навлизането на българското кисело мляко на японския пазар. В тази връзка се подготвя програма с инициативи за популяризиране на годишнината, която бе обсъдена на среща между министъра на икономиката и индустрията Никола Стоянов и Н.Пр. Хироши Нарахира, посланик на Япония в България. Разговорът бе по искане на дипломата.
Предвижда се и създаването на Японско-български център за научно-развойна дейност в България, който да разработва нови здравословни млечни продукти за японския пазар, стана ясно по време на срещата. Н.Пр. Хироши Нарахира подчерта изключително ползотворното сътрудничеството между „Ел Би Булгарикум“ и японската компания „Мейджи“, които през тези 50 години направиха българското кисело мляко известно и любимо на японския пазар.
„За мен е повод за гордост, но и намирам ирония в това, че името „Ел Би Булгарикум“ е по-известно в Япония, отколкото в България“, коментира министър Стоянов и акцентира, че в момента се подготвя програма, която да направи държавното предприятие много по-популярно и за българските потребители. „Отбелязването на годишнината от присъствиетона киселото мляко на японския пазар е добра възможност за нас да популяризираме и „Ел Би Булгарикум“, и продуктите, които произвежда и в България“, допълни икономическият министър.
Акцент в срещата беше поставен върху възможностите за инвестиции в страната ни, в отделни сектори на българската икономика и с прилаганите стимули за чуждестранните инвеститори.
Институциите вече работят активно по организацията на българското участие в световното изложение ЕКСПО-2025, което ще се проведе в японския град Осака, стана ясно още по време на срещата. Създадена и българска междуведомствена работна група, която е пряко ангажирана с организацията на световното изложение.
Още по темата във
facebook